Ik ben geland!! - Reisverslag uit Oud-Beijerland, Nederland van Mieke Dijk - WaarBenJij.nu Ik ben geland!! - Reisverslag uit Oud-Beijerland, Nederland van Mieke Dijk - WaarBenJij.nu

Ik ben geland!!

Door: Mieke

Blijf op de hoogte en volg Mieke

01 April 2009 | Nederland, Oud-Beijerland

Lieve allemaal,

Oud-Beijerland wenst je WELKOM THUIS!! Met deze tekst op een spandoek (bedankt pap:)) werden Maartje, Nico en ik gistermorgen op Schiphol verwelkomt. Na een vermoeiende reis en laatste week zat het er dan echt op, 6 maanden van verblijf, werk, ontmoetingen, avontuur, genieten, ontdekken, mooi weer en primitieve omstandigheden in Rumphi ,Malawi. Fantastisch om mijn ouders, zussen, broertje, zwager, nichtje en Annegreet te omhelzen en weer in Nederland te zijn maar nu ik dit zo schrijf voelt het ook nog steeds wel een beetje onwerkelijk en moet ik nog echt ‘landen’ denk ik. Het zal de vermoeidheid wel zijn, de komende dagen maar flink wat slaap inhalen. Terug in Beijerland, toen ik vanmiddag over het dorp liep voelde het of ik helemaal niet weggeweest was…er is niets veranderd. Ik denk dat het inburgeren wel snel zal gaan maar de herinneringen aan mijn periode in Malawi zullen nog lang met mij meereizen.

Wat viel mij gisteren en vandaag op? Het voelt erg koud aan..brrr, terwijl jullie allemaal genieten van het zonnige lentegevoel moet ik wel even aan wennen. Ik heb genoten van een glas melk, de festiviteiten thuis, mijn zus die inmiddels hoogzwanger is, een nieuwe hond thuis en mijn nichtje heeft opeens erg veel praat. Wat kan er veel veranderen in 6 maanden. Ik ben gisteren zelfs nog even kort op mijn werk langs geweest om mijn collega’s te verrassen wat overigens gelukt is. Mooi om hun reacties te zien!! De komende 1,5 week heb ik nog de tijd om te ‘landen’, uit te rusten, familie en vrienden te begroeten en te wennen aan het hier zijn voordat ik weer aan het werk ga. Daar kijk ik overigens wel weer naar uit!

Maar nog even terug naar Malawi……
Afscheid nemen van alle vrienden in Malawi lijkt alweer zooo lang geleden. Vorige week dinsdag hadden we de sportmiddag voor alle Matunkha medewerkers en dat was een groots succes. Iedereen deed fanatiek mee en er was een gezellige en leuke sfeer. Vervolgens was ons farewell feestje in de Daycare. Daar werden we uitgezwaaid door iedereen van Matunkha en waren er uiteraard veel speeches. Het weekend daarvoor hadden we al ons afscheidsfeestje met onze Nederlandse vrienden op het center gehad. We hadden er een themafeestje van gemaakt waarbij iedereen met een idioot haarkapsel moest komen. We hebben erg veel lol gehad om de bijzondere idiote creaties en de gezellighed, ik zal iedereen zeker gaan missen!
De dagen voorafgaand aan ons vertrek vanuit Malawi zijn we samen met Tiem afgereisd naar Zambia waar we het National Park South Luangwa hebben bezocht. Op en top genoten van de prachtige natuur en de dieren in het park. We hebben o.a. olifanten, nijlpaarden, giraffen en zebra’s gezien. Het was een mooie trip zo aan het einde van ons verblijf.

Ik kan echt terug kijken op een leerzame en goede tijd in Malawi. Ik hoop dat ik mijn ervaring een plekje kan geven en delen met wie dat wil. Dit is dan echt mijn laatste bericht op mijn weblog. Wie weet komt er in de toekomst nog wel een verre reis maar voorlopig blijf ik in Nederland.

Ik wil bij deze iedereen bedanken die op welke manier dan ook met mij meegeleefd heeft voorafgaand, tijdens mijn verblijf in Malawi maar ook de komende tijd. Ik voel me een rijk mens! Tot ziens.

Lieve groet,

Mieke

  • 01 April 2009 - 19:51

    Willemijn:

    Nog een keer: Welkom in Nederland! En ik hoop dat je je verhaal met me wilt delen! Ik heb zin je weer te zien. Doe rustig aan en wen langzaamaan weer aan Nederland! Liefs, Willemijn

  • 01 April 2009 - 20:10

    Irene En Jan:

    Lieve Mieke,
    We hebben genoten van al je verhalen en zijn blij dat je weer veilig thuis bent. Vrijdag gaan we even knuffelen en binnenkort doen we weer een wijntje in de tuin.
    Liefs,
    Irene en Jan

  • 02 April 2009 - 12:19

    Irene:

    Welkom thuis! Fijn dat je weer veilig thuis bent.
    Geniet van je vrije week en iedereen weer te zien.
    Liefs, Irene

  • 02 April 2009 - 17:54

    Carlein:

    Ha meis!
    Fijn dat je weer in de buurt bent!
    We bellen gauw!
    kus

  • 02 April 2009 - 19:33

    Andrea:

    Hallo Mieke,
    Welkom thuis!
    Heel veel succes met het 'landen' hier.
    Ik vond het erg leuk om jullie belevenissen te volgen via de site.
    groetjes,
    Andrea

  • 08 April 2009 - 11:58

    Renate:

    Hoi Mieke,

    De foto's laten een warm onthaal zien. Hartstikke mooi! Het zal vast fijn zijn om weer thuis te zijn en toch weer wennen.

    Succes met landen zou ik zeggen! En wellicht tot in Utrecht!!

    Lieve groetjes,
    Renate

  • 09 April 2009 - 06:57

    Berienke En Anouk:

    Dag mieke..!

    Leuk om zo je laatste verhaal te lezen van je reis.
    Ja zelfs zonder jou smaakte het ijsje voltreffelijk. haha!
    En de pizza overgens ook.
    We willen jullie hartelijk bedanken voor de heerlijke m&m's. we hebben ze wel even gedeeld met tiem en ineke. ze keken zo zielig! haha!
    We moeten zeggen dat wij ons hier nog wel even vermaken. Maar vind het wel leuk om je foto;s te zien en het spandoek. poeh ik kan niet wachten op de mijne. haha!

    Nou mieke. suc6 in oudbeijerland. geniet er maar weer van.

    Groeten van ons, in malawi. rumphi. matunkha centrum. haha

    Berienke beltman
    private bag 62
    haha...

    Hagelslag is er nog steeds niet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mieke

Lieve allemaal, Welkom op mijn site! Hier kunnen jullie alle belevenissen volgen van ons project in Malawi. Samen met Maartje zal ik vanaf 1 oktober 2008 t/m 30 maart 2009 via Togetthere, het jongereninitiatief van ICCO/Kerkinactie voor 6 maanden afreizen naar Malawi. We gaan op het Matunkha Center werken. Voor meer info: www.matunkha.com www.togetthere.nl Postadres: Matunkha Center Mieke van Dijk Private Bag 62 Rumphi Malawi Afrika Lieve groet, Mieke

Actief sinds 08 Mei 2008
Verslag gelezen: 5498
Totaal aantal bezoekers 48509

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2008 - 31 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: