Malawi!! - Reisverslag uit Oud-Beijerland, Nederland van Mieke Dijk - WaarBenJij.nu Malawi!! - Reisverslag uit Oud-Beijerland, Nederland van Mieke Dijk - WaarBenJij.nu

Malawi!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mieke

08 Mei 2008 | Nederland, Oud-Beijerland

Lieve allemaal,

Mijn eerste bericht op mijn 'waarbenjij.nu' site. Welkom!!
Waarom een weblog? Het begon als volgt...na 2 fantastische projecten met World Servants in Malawi ging het bij mij steeds meer kriebelen om voor een langere tijd naar Afrika te gaan. Maartje (zie foto;)) met wie ik 2 keer op project ben geweest wilde dit ook graag en al snel wisten we het, dit gaan we samen doen! Bij verschillende organisaties hebben we informatie opgevraagd en uiteindelijk zijn we bij Togetthere uitgekomen. Het jongerenprogramma van ICCO/Kerkinactie, voor meer informatie: www.togetthere.nl. In maart hebben we ons intakegesprek gehad en toen is de zoektocht naar een geschikte werkplek begonnen. We hebben aangegeven dat onze voorkeur naar Malawi uit gaat maar als dat niet gaat lukken en het een ander afrikaans land gaat worden gaan we er zeker ook voor. Ik zou graag in de hulpverlening aan de slag willen gaan. Het is de komende tijd dus afwachten voor ons...

En mijn werk in Sonneburgh? Ik ben heel erg blij dat iedereen zo enthousiast reageert. Zoals het er nu naar uit ziet krijg ik onbetaald verlof zodat ik na 6 maanden mijn werk weer kan oppakken. Helemaal geweldig!

Maar vandaag heb ik 'nieuws' te vertellen, we kregen een mail van Togetthere over een mogelijk project in noord Malawi. Dit is absoluut nog niet zeker maar wel leuk om alvast een kijkje te nemen bij deze organisatie!

http://www.matunkha.com/

Het is dus allemaal best spannend maar ik kijk er enorm naar uit. Ik houd jullie op de hoogte!

Liefs,
Mieke

  • 09 Mei 2008 - 11:13

    Arianne:

    Hoi Miek,

    Leuk idee de site, hopelijk kun je hem ook echt gaan gebruiken!

    liefs
    Arianne

  • 09 Mei 2008 - 20:30

    Carlein:

    Meid, ziet er goed uit, we blijven je volgen!
    xxx

  • 12 Mei 2008 - 06:58

    Maartje:

    Joehoe!! Ziet er goed uit!
    Heb echt reuzezin om straks samen naar Afrika te gaan en doe mijn best om geduldig af te wachten;)
    Ik ga je volgen!:)

    Groetjesss

  • 18 Mei 2008 - 10:58

    Rianne:

    Hoi Mieke en Maartje,
    Wat gaaf dat jullie waarschijnlijk naar Malawi gaan. Ik heb even op de site van Malawi gekeken, en het lijkt me een mooi project. Ik wens jullie veel succes met de voorbereidingen! En natuurlijk een supermooie tijd daar, maar dat komt vast goed!
    Groetjes, Rianne
    (van World Servants 2006)

  • 18 Mei 2008 - 21:15

    Andrea:

    Hoi!

    Het ziet er erg mooi uit hoor!
    En ik heb de site van matunkha even bekeken. Ik hoop voor jullie dat het doorgaat, dat zou echt super zijn!
    Heel veel succes met de voorbereidingen en ik zal deze site in de gaten houden.

    groetjes,
    Andrea

  • 20 Mei 2008 - 06:34

    Simon Baars:

    Hoi Mieke (en Maartje), mooi nieuws. Ik vind het geweldig dat jullie dit werk gaan doen en het zal het met veel belangstelling volgen. Veel succes met jullie voorbereidingen.

  • 22 Mei 2008 - 19:34

    Peter:

    Beetje bij beetje komt het nu echt dichterbij! Wat zullen we je vanaf oktober gaan missen bij de Tienerkerk...we hebben wel gelijk een leuk onderwerp om met de Tieners over te praten.
    Groetjes,
    Peter

  • 23 Mei 2008 - 10:07

    Susanna:

    Hee Mieke! Oh ik vind het echt ontzettend gaaf wat jij en Maartje gaan doen! Een half jaar, wauw! Dat wil ik ook echt nog eens hoor! Nou ik kijk nu al uit naar al jullie berichtjes e.d!
    Liefs van Susanna

  • 26 Mei 2008 - 10:19

    Jos Bodegom :

    Ik wens jullie erg veel succes enik ga het zeker volgen.

  • 04 Juni 2008 - 16:44

    Annegreet:

    Mag ik mee?? ;)

  • 15 Juni 2008 - 16:08

    Hoi Mieke:

    Echt super dat je je droom achterna gaat!
    Ik hoop dat je een fantastische tijd krijgt in Malawi.
    liefs, Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mieke

Lieve allemaal, Welkom op mijn site! Hier kunnen jullie alle belevenissen volgen van ons project in Malawi. Samen met Maartje zal ik vanaf 1 oktober 2008 t/m 30 maart 2009 via Togetthere, het jongereninitiatief van ICCO/Kerkinactie voor 6 maanden afreizen naar Malawi. We gaan op het Matunkha Center werken. Voor meer info: www.matunkha.com www.togetthere.nl Postadres: Matunkha Center Mieke van Dijk Private Bag 62 Rumphi Malawi Afrika Lieve groet, Mieke

Actief sinds 08 Mei 2008
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 48525

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2008 - 31 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: