Matunkha Center - Reisverslag uit Oud-Beijerland, Nederland van Mieke Dijk - WaarBenJij.nu Matunkha Center - Reisverslag uit Oud-Beijerland, Nederland van Mieke Dijk - WaarBenJij.nu

Matunkha Center

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mieke

24 Juni 2008 | Nederland, Oud-Beijerland

Lieve allemaal,

Ja, dat is alweer een tijd geleden dat ik een berichtje op deze site heb geplaatst. Maar we hebben zeker niet stil gezeten. Wat is er voor nieuws te vertellen?

We gaan naar het Matunkha Center in Rumphi Noord-Malawi. Dat is nu zeker!!
Het ticket moet nog wel geboekt worden. Het is bedoeling dat we begin oktober vertrekken en dat we begin april weer terug komen. We wachten nog op de reactie van Bert, hij werkt daar. Op dit moment zijn er 2 Nederlandse gezinnen werkzaam op het center. Twee weken geleden hebben Maartje en ik het andere gezin ontmoet die voor een maand in Nederland waren. Ze waren echt vol enthousiasme over hun werk en hebben op mij zeker een positieve indruk achter gelaten. De werkzaamheden die ons daar te wachten staan zijn iets concreter geworden. We zullen ons voornamelijk bezig gaan houden met een activiteitenprogramma voor de kinderen en jongeren in de middag. Ook is er door vorige vrijwilligers een memoryboek gemaakt, om kinderen te helpen om te leren gaan met een trauma zoals het verlies van (een van)ouders. Malawi wordt getroffen door de AIDS epidemie. De kinderen krijgen dit boekje aangeboden via financiele steun van EO-Metterdaad maar eigenlijk moet er nog bedacht worden wat er in de praktijk met dit boekje gedaan kan worden. Welke activiteiten kunnen er rondom dit boekje opgezet worden?! Hier zullen wij ons waarschijnlijk ook mee bezig gaan houden. Verder moeten we het daar bekijken wat we kunnen doen, er is genoeg werk. Zo draait er op dit moment een vrouwenproject, zijn er scholen, een kliniek, we kunnen de dorpjes in gaan samen met een verpleegster om hulp te verlenen en is er op het center ook een kleinschalig safari park om inkomsten te verkrijgen. Kortom: goed de ogen open houden en aan de slag gaan!!

Ik heb inmiddels definitief onbetaald verlof gekregen. Het wordt nu echt weken aftellen omdat ik ook nog vakantie heb in september. De reacties van de bewoners zijn trouwens erg wisselend van: Wie gaat de verenigingen straks draaien? Zo'n verre reis, weet je het wel zeker? Geweldig meid! Maar over het algemeen is iedereen blij voor me. Ik zie het zelf zeer zeker ook als een geweldige kans en mogelijkheid om me hiervoor in te zetten.

Hoe zien de komende weken/maanden eruit? Werken in Sonneburgh sowiso maar daarnaast gaan Maartje en ik volgende week 3 dagen op training en de week daarna ook nog eens 2 dagen.
Tussendoor nog feest vieren omdat Maartje dan officieel JUF is!! Hiep, hiep, hoera.
Eind juli krijgen we nog een verplichte veiligheidstraining aangeboden. We worden dus goed voorbereid op ons avontuur. Uiteraard moet je zelf ook veel regelen om 6 maanden in het buitenland te verblijven. Vervelen zal ik me zeker niet ;)

Binnen de kerk zal er ook aandacht aan ons project gegeven worden. Echt fijn dat we zo gesteund worden!

Ik kijk er echt naar uit maar vind het natuurlijk ook wel erg spannend. Het wordt vast en zeker een geweldige ervaring.

Zodra ik weer iets 'nieuws' te vertellen heb zal ik een bericht plaatsen. Ik wens jullie allemaal een mooie en fijne vakantie toe!!

Lieve groet,

Mieke


  • 25 Juni 2008 - 06:10

    Carlein:

    Fijn dat alles nécht door gaat, nu nog een ticket!
    De werkzaamheden die jullie gaan doen klinken erg leuk!
    Liefs Carlein

  • 25 Juni 2008 - 15:44

    Christine:

    Hoi Mieke,

    KLinkt erg goed allemaal, ik ben benieuwd naar alle verhalen!!!
    Succes met alle voorbereidingen!

    Liefs Christine

  • 25 Juni 2008 - 21:05

    Martin:

    Hoi Mieke,
    we zullen het volgen wat er allemaal gaat gebeuren.
    Succes met de aanloop de komende tijd.

  • 05 Augustus 2008 - 16:47

    Marieke:

    Hoi hoi,
    ik was aan het zoeken op 'matunkha' en toen kwam ik jouw pagina tegen! Ik zie dat je in oktober vertrekt! Waarschijnlijk ontmoeten wij elkaar dan in Malawi! Want wij vertrekken namelijk in september naar Matunkha!!
    Ben je al eerder in Malawi geweest, of wordt dit ook de eerste keer???
    Succes met alle voorbereidingen!!

    groetjes,
    Marieke
    scholtenmarieke.waarbenjij.nu

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mieke

Lieve allemaal, Welkom op mijn site! Hier kunnen jullie alle belevenissen volgen van ons project in Malawi. Samen met Maartje zal ik vanaf 1 oktober 2008 t/m 30 maart 2009 via Togetthere, het jongereninitiatief van ICCO/Kerkinactie voor 6 maanden afreizen naar Malawi. We gaan op het Matunkha Center werken. Voor meer info: www.matunkha.com www.togetthere.nl Postadres: Matunkha Center Mieke van Dijk Private Bag 62 Rumphi Malawi Afrika Lieve groet, Mieke

Actief sinds 08 Mei 2008
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 48533

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2008 - 31 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: